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RMTSとGlobal Editorのデータ移送に関するFAQ
―2001年6月21日

米国連絡先
ボブ・ロイド(Bob Lloyd)
部門長(Vice President)
(434)817-2040 x 118

英国連絡先
フィル・パターソン(Phil Paterson)
クライアント・ディベロップメント・アソシエート(Client Development Associate)
44(0)1865-487117

Philip.Paterson@ScholarOne.com

 プレス・リリースの内容を補足するため、RMTSとGlobal Editorのユーザーに役立つと思われる質問と回答を以下に掲載しました。これ以外に質問がある場合は、遠慮なくScholarOneにお問い合わせください。

データ移送

Q.RMTSまたはGlobal EditorからScholarOne製品へデータを移し変える手立てはありますか?
A.はい。ScholarOneでは、現在のRMTS/Global Editorユーザーが、フルテキスト原稿、画像、ビデオのオンライン投稿・レビュー・トラッキングが行えるWebベースのDB型ソリューション、 Manuscript Central™に移行する計画を用意しています。

Q.ScholarOneは、標準ではないカスタム形式のRMTS/Global Editorデータを移し変えることはできますか?
A.ScholarOneでは、標準以外のカスタム・フィールドやデータはケース・バイ・ケースで判断します。それらのデータをManuscript Central™にマッピングする場合は、事前にお客様の責任でデータを調整していただく必要があります。必要な場合は、ScholarOneのテクニカル・コン サルティングをプロフェッショナル・サービス料金で利用することができます。

Q.RMTSとGlobal EditorからManuscript Central™への移行はスムーズに行えますか? ScholarOneのシステムに移行する際にデータが失われることはありませんか?
A.データ移送には常にリスクが伴いますが、ScholarOneのデータ移送専任チームには RMTS/Global Editorシステムの開発者も加わっているため、ScholarOneでデータを移行するのが最も安全な方法です。ScholarOneのRMTS/Global Editorのデータ移送を担当する専任の技術チームが、Manuscript Central™の機能に不可欠なデータや多くのお客様に重要となるデータを特定し、マッピングを行います。

Q.Global Editorのデータを自分で利用したり、新しいシステムで使用する場合は、どのようにすればデータを抽出できますか?
A.データをManuscript Central™に移し変えない場合は、各種の形式で入手可能です。必要な場合は、ScholarOneのプロフェッショナル・サービスを通常料金で利用することができます。

Q.RMTS/GEシステムをManuscript Central™に移行するにはどれぐらいのリードタイムがかかりますか?
A.リードタイムは個々のシステムの複雑さやワークフローによって異なります。ScholarOneでは、ご希望があれば、システム・データを移し変えるためのタイムラインやプロセスをお見積りいたします。

Q.ScholarOneはRMTSとGlobal Editorの機能のいくつかを実装する予定はありますか?
A.ScholarOneは、Global Editorのいくつかの要素を高く評価しており、一部の機能をManuscript Central™に組み込む可能性があります。ScholarOneではすべての製品について常に新しい機能や特徴を吟味しています。

Q.ScholarOneは英国でもシステムのホスティングを行いますか?
A.ScholarOneでは、世界の様々な地域で利用できるホスティングやインターネットリソースを含めて、常にお客様のニーズを調査しています。ただ英国でのホスティングについて調査を行いましたところ、費用がかなり高くなることが判明しました。原因はScholarOneのサーバーはManuscript Central™専用であり、きわめて高水準のサービスを提供しているからです。

Q.ScholarOneは、Manuscript Central™のトレーニングをヨーロッパで行いますか?
A.はい。ヨーロッパのジャーナル発行者は、様々な方法でトレーニングを受けることができます。まず一番目の方法として、オックスフォードのScholarOneチームによるトレーニングが可能です。次に、バージニア州シャーロッツビルのトレーニング・チームによる 個人指導を受けることもできます。個人指導を受ける場合は、米国東部標準時(GMT-5)月曜?金曜日8:30AM?5:30PMの間に予約すれば利用で きます。またScholarOneは、Manuscript Central™のサポート・サイトを通じてFAQナレッジベースを提供しています。

Q.トレーニングとサポートはどのように提供していますか?
A.ScholarOneは、新しいシステムごとにインターネットや電話を通して管理者や編集者向けのトレーニン グを行っています。また、編集オフィスでのオンサイト・トレーニングも行っています。ジャーナル発行者の定例会議は、Manuscript Central™トレーニング・セッションを受けられる絶好の機会です。

 ScholarOneは、専門のサポート・チームを社内に擁しており、このチームが東部標準時(GMT-5)月曜-金曜日 8:30AM-5:30PMの間に、電話や電子メールでシステムの利用方法に関してお客様にアドバイスしています。また、一般的なQ&Aオンライン・データベースは、1日24時間年中無休で提供しています。

ScholarOneのRMTSのGlobal Editorの買収に関して

Q.RMTSとGlobal Editorを購入できますか、または新しいバージョンのRMTSにアップグレードできますか?
A.RMTSとGlobal Editorは、2001年11月30を最後に販売を中止します。また、製品ラインが打ち切られるため、システムのアップグレードも行われません。

Q.これらの製品はなぜ販売されないのですか?
A.RMTSとGlobal Editorは、かなり古い技術インフラに基づいて構築され、インターネットを十分に生かせるように設計されていません。一方ScholarOneのManuscript Central™は、開発当初よりWebベースのアプリケーションとして設計されており、メンテナンスやサポートが容易な、息の長いアプリケーションとして利用できます。

Q.2001年11月が過ぎたら、Global Editorはどうなりますか?
A.Global Editorは、2001年11月30日を最後に製造中止になります。ScholarOneでは、Global Editorユーザーのために、旧システムに保存されている原稿や関連するすべてのデータを抽出する作業をお手伝いします。また、ScholarOneでは、ジャーナル各社が選択したピアレビュー管理ソリューションに移行する作業もお手伝いします。

Q.RCPはなぜ出版部門を売却したのですか?
A.RCPコンサルタント(RCP Consultant Ltd.)は、様々な業界向けにアプリケーションを提供しており、その業種は為替市場から自動車業界、ワイヤレス・アプリケーション・プロトコル (WAP)にまで及んでいますが、今回RCPは、企業リソースをコア・ビジネスに集約させる道を選択しました。ScholarOneは学術出版社向けのWebベース・アプリケーションのみを専門とする会社であるため、この売却は各関係者にとって最適な選択であったと思われます。

Q.RCPはなぜ売却先にScholarOneを選んだのですか?
A.ScholarOneは、学術出版社のニーズに対応できる業界で最大のチームです。ScholarOneには技術、サポート、実装の専門家を揃えた優秀なチームがいます。学術出版社のためにソリューションを提供し続けてきたScholarOneの実力は、ジャーナル、プロシーディング、アブストラクトの管理ツールとしてScholarOne製品を採用している学術団体の数が証明しています。

Q.Global Editorのシート数は追加できますか?
A.いいえ。Global Editorは、2001年11月末で生産中止となるため、シートを追加できません。

Q.RMTSにシート数は追加できますか?
A.はい。既存のRMTSユーザーであれば、11月以内までに新しいシートを追加できます(新しいシートは1シート当たり1,200ポンドです。現在の為替レートでは、約1,800ドルに相当します)。

Q.RMTSのサポートは継続されますか?
A.ScholarOneは、電子メールや電話によるユーザーサポートまたはテクニカル・サポートは行いません。ただし、11月末までの間に、RMTSユーザーのコミュニティに対して、ドキュメントをオンランで提供し、既知のバグと修正方法をお知らせします。

Japanese

RMTS and Global Editor Data Migration Frequently Asked Questions - June 21, 2001

US Contact:
Bob Lloyd
Vice President
(434)817-2040 x 118

UK Contact:
Phil Paterson
Client Development Associate
44(0)1865-487117

Philip.Paterson@ScholarOne.com

To supplement the press release, we've outlined several questions and answers below that we anticipate might be helpful to RMTS and Global Editor users. Please feel free to contact ScholarOne® with any other questions.

Data Migration

Q.Is there a migration path from RMTS or Global Editor to ScholarOne's products?

A.Yes. ScholarOne® has developed a migration plan for current RMTS/Global Editor users to transition to ScholarOne's Manuscript Central™ product, a Web-based, database-driven solution for the online submission, review and tracking of full-text manuscripts, graphics and videos.

Q.Will ScholarOne® migrate RMTS/Global Editor data that is used in a non-standard or custom format?
A.ScholarOne® will evaluate non-standard or custom fields and data on a case-by-case basis, however the client is responsible for adjusting the data prior to being mapped to Manuscript Central™. Clients may inquire about ScholarOne's technical consulting at our professional services rates.

Q.How smooth will the transition be from RMTS and Global Editor to Manuscript Central™ Is there a chance data will be lost migrating to ScholarOne's system?
A.There is always a risk with data migration, although with ScholarOne's dedicated data migration team, that includes the developer of the RMTS/Global Editor system, ScholarOne® is positioned to most successfully migrate data. The ScholarOne® technology team dedicated to the RMTS/Global Editor data migration identified and mapped data that is essential to Manuscript Central's functionality and that is important to many of our clients.

Q.How is Global Editor data extracted for our own use or for a new system?
A.If you do not choose to migrate data to Manuscript Central™ then the data is available in various formats through ScholarOne® at its regular professional service rates.

Q.What is the lead-time to transition RMTS/GE systems to Manuscript Central™
A.The lead time will depend on individual system complexity and workflow. ScholarOne® will be happy to draft a timeline and process for system data migration.

Q.Will ScholarOne® implement some of the features of RMTS and Global Editor?
A.ScholarOne® is evaluating several parts of Global Editor and may decide to integrate some features into Manuscript Central™. ScholarOne® constantly evaluates new functionality and features for all of products.

Q.Will ScholarOne® host systems in the UK?
A.We are constantly evaluating the needs of our clients, including the hosting and Internet bandwidth resources available in different parts of the world. We have evaluated UK based hosting, and have found the hosting costs to be substantially higher. ScholarOne's servers are dedicated to Manuscript Central™, and offer an extremely high level of service.

Q.Will ScholarOne® offer European-based training for Manuscript Central™
A.Yes, European-based journals may receive training in a variety of ways. - First, ScholarOne's team in Oxford may offer training to Manuscript Central™ users. Secondly, ScholarOne® can schedule personal assistance through the Charlottesville, Virginia-based training team which offers personal assistance from 8:30 AM-5:30 PM Monday-Friday Eastern Time US(GMT-5)and by appointment. ScholarOne® also offers an online knowledgebase of Frequently Asked Questions(FAQs)on its Manuscript Central™ Support site.

Q.How do you provide training and support?
A.With each new system ScholarOne® offers administrative and editor training sessions through the Internet and telephone conferencing. We also offer on-site training at editorial offices. A journal's annual meeting is also an excellent opportunity to offer a Manuscript Central™ training session.

ScholarOne® boasts a dedicated, in-house support team to receive customer phone calls and e-mails to guide users through a successful experience with our systems from 8:30 AM-5:30 PM Monday-Friday Eastern Time US(GMT-5). In addition, we have an online database of common questions and answers that is available 24 hours a day, 7 days a week.

ScholarOne's Acquisition of RMTS and Global Editor

Q.Can I still buy RMTS and Global Editor, or upgrade to a new version of RMTS?
A.RMTS and Global Editor will no longer be sold after November 30, 2001 and system upgrades are no longer being offered since the product line will be discontinued.

Q.Why are these products no longer for sale?
A.Global Editor and RMTS were built using a technology infrastructure that is outdated and were not designed to take full advantage of the Internet. ScholarOne's Manuscript Central™ was designed from the start as an Internet application and provides a durable application that is easier to maintain and support.

Q.What happens to Global Editor after November of 2001?
A.Global Editor will be discontinued after November 30, 2001. ScholarOne® will work with users to ensure that all in-process manuscripts and related manuscript data are extracted from the system. In addition, ScholarOne® will assist journals to migrate to the peer review management solution that they choose.

Q.Why did RCP sell its publishing division?
A.RCP Consultants Ltd provides applications for a wide range of industries, including the currency exchange markets, the automobile industry, and wireless application protocols(WAP). RCP decided to concentrate its resources on its core businesses. ScholarOne® focuses solely on Web-based applications for scholarly publishers, so the sale made a good fit for all involved.

Q.Why did RCP choose to sell to ScholarOne®?
A.ScholarOne® has the largest team in the industry dedicated to serving the needs of scholarly publishers. We have a strong team of technology, support, and implementation professionals in place. Our ability to provide an ongoing solution for scholarly publishers is reflected in the number of scholarly societies that have selected ScholarOne® to manage their journals, proceedings and abstracts.

Q.Can seats be added to Global Editor?
A.No, seats may not be added to Global Editor due to the discontinuation of the product at the end of November of 2001.

Q.Can seats be added to RMTS?
A.Yes, users may add new seats if they are an existing RMTS user through November(?1200 per seat for a new seat. The current exchange rate is equivalent to about $1,800).

Q.Will support be continued for RMTS?
A.ScholarOne® will not offer user or technical support via e-mail or telephone. ScholarOne® will support the community of RMTS users by offering documentation online, and by publishing known bugs and fixes discovered until the end of November.

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